Zadokolesový motorový vlečný remorkér "Vltava",  
     
  byl poslední novostavbou postavenou před vypuknutím druhé světové války a posledním plavidlem,   
  této řady, které za Protektorátu Čechy a Morava muselo být přejmenováno. BMES jej přejmenovala na 
  název Böhmen - Mähren. V roce 1962, z kterého pocházejí níže uvedená technická data, byla "Vltava" 
  ve stavu plavidel u ZVP - Závod vnitrostátní plavby - Praha. V kterém roce byla vyřazena z provozu   
  a sešrotována není autorovi tohoto listu známo.  
     
    Inv. číslo:                          63227  
    rok stavby:                        1939  
    loděnice:                            Libeň  
       
    1. Technická data:                                                                        3. Hlavní stroj:  
    délka tělesa:                              L :  54,3 m                                      výkon ks Ni / Nuž:          550 / 440  
    šířka tělesa:                               B :  8,01 m                                      otáčky :                          320 /minutu  
    boční výše uprostřed:                 H :  2,41 m                                      max. zásoba paliva :     23870 litrů  
    střední ponor prázdné lodi:              :  0,80 m                           spotřeba na 1 prov. hodinu :       86,71 litrů  
       
    2. Technicko provozní data:  
    maximální délka:                 Lmax :  57,50 m  
    maximální šířka:                  Bmax :   9,10 m v kolesnici, 8,37 m v trupu  
    nejvyšší pevný bod:             Hfix :     3,98 m  
    maximální ponor:                 Tmax :   0,97 m  
    maximální ponor prázdné lodi:            0,84 m  
    Váha prázdné lodi:                           224 tun  
       
    4. Stručný popis:  
    Ocelové, lodní těleso nýtované, rozdělené 6 vodotěsnými přepážkami. Kolesa o průměru 3 metry.  
    V každém kole 8 lopat. Kormidlo elektrické, systém Ward - Leonard.  
       
    5 Palubní zařízení:  
    Na přídi jeden dvojitý kotevní elektrický naviják, na zádi 2 jednoduché kotevní ruční navijáky.  
    Vlečné zařízení: vlečný posuvný kozlík se 2 pacholaty   
       
    6. Strojní zařízení:  
    Hlavní stroj:  Škoda - Praha 1957, 6 L 350, č. 23354. rok výroby 1959, výr. číslo: 24060  
    Pomocný motor  4 S 110 , 15 ks, 1500 ot / min., pro dynamo a záchranné čerpadlo.  
    2 H 120 - 10 ks, 600 ot / min., v.č. 827 pro kompresor a odstředivé čerpadlo.  
       
    7. Ekonomické údaje:        
    Pořizovací hodnota:                                            3 848 307,- Kčs  
    Roční odpis:                                   3,80%             146 236,- Kčs  
    Zůstatková hodnota k 31.12.1962:                       3 070 338,- Kčs  
       
    Poznámka: podle přehledu plavidel platném ke dni 31.12.1962 upravil a přepsal Pavel Křesťan