Zadokolesový motorový remorkér "Orlík", | |||
byl posledním plavidlem, jehož palubní uspořádání nástaveb bylo téměř shodné jako měly "Slapy" | |||
nebo "Beskydy". Podle kalendáře pro rok 2010, který byl vydán v gesci kapitána V. Weinlicha, "Bylo | |||
nás dvanáct" , byl provozován až do roku 1996. Jeho odstavení z provozu bylo důsledkem | |||
pokračujícího rozvoje tlačné technologie a téměř absolutního úbytku vlečných člunů u ČSPL, a.s. | |||
V roce 2000, kdy vedení společnosti s největší pravděpodobností "hledalo" každou korunu, která by | |||
pomohla zmírnit její finanční problémy, byl "Orlík" prodán do Holandska. Co s ním "nizozemčané" | |||
provedli, uvidíte na jednom z jeho posledních snímků. Loď je pro všechny, kteří ji důvěrně znali | |||
"ztracena" ve spleti nizozemských řek a kanálů. Pro mnohé z nás na svých "bedrech" nosí cosi | |||
nepochopitelného. Komu a čemu slouží monstrózní stožár? Že by k reklamě čehosi? | |||
Inv. číslo: 63224 | |||
rok stavby: 1957 | |||
loděnice: Mělník | |||
1. Technická data: 3. hlavní stroj: | |||
délka tělesa: L : 52,50 m výkon ks : 550 | |||
šířka tělesa: B : 8,00 m otáčky : 320 / minutu | |||
boční výše uprostřed: H : 2,13 m max. zásoba paliva : 25474 litrů | |||
střední ponor prázdné lodi: 0,75 m spotřeba na 1 prov., hodinu : 86,71 litrů | |||
2. Technicko provozní data: | |||
maximální délka: Lmax : 57,40 m | |||
maximální šířka: Bmax : 9,18 m / 8,17 m | |||
nejvyšší pevný bod: Hfix : 4,80 m | |||
maximální ponor: Tmax : 1,06 m | |||
maximální ponor prázdné lodi: 0,82 m | |||
váha prázdné lodi: údaj není k dispozici | |||
4. Stručný popis: | |||
Ocelové lodní těleso, nýtované. Kormidlo nevyvážené, systém Ward-Leonard. Pohon elektrický | |||
i ruční. Lodní těleso je rozdělené 7 vodotěsnými přepážkami na 8 prostorů, drenážní čerpadlo pístové | |||
čerpadlo hlavního motoru, Q = 500 l / min. | |||
5 Palubní zařízení: | |||
Elektromotor pro přední kotevní vrátek, MEZ Vsetín, MUR 2214-4, 750 ot., 8kw, 110V, 95A, | |||
č.211390. El motor pro zadní kotevní vrátek, MEZ Vsetín, MUR 1713-4, 750 ot., 5,5kw, 110V, | |||
42A, r.v. 1956, č. 210832. El., motor pro vlečný naviják, MEZ Vsetín MUR 2214-4, 8kw, 110V, | |||
15A,, 750 ot., r.v. 1956,, č.211391. Přenosné čerpadlo 220 l/min.,1400 ot., | |||
motor TMN 12 Ab 1,1 kw,110V, 12,6A, EaHs. 4 kotvy, 1 záložní, přívěsný motor do člunku. | |||
6. Strojní zařízení: | |||
Hlavní motor: Škoda 6L 350, č. 22995, r.v. 1956, pomocný motor Škoda Hořovice 3 S 110, č.93029 | |||
hřídelové dynamo: MEZ Vsetín, M-2218-4, č. 215409, 16 kw, 115V, 139A, 1050-2250ot | |||
pomocné dynamo: M 2214, 17,5 kw, č.113095, asynchronní motor. MEZ Mohelnice, 3 M 8 BZ | |||
č.2864612, 24 kw, 145 ot., r.v. 1955. | |||
7. Ekonomické údaje: | |||
Pořizovací hodnota: 5 588 406,- korun československých | |||
Roční odpis: 3,80% 212 362,- dtto | |||
Zůstatková hodnota k 31.12.1962: 4 697 447,- dtto | |||
Poznámka: podle přehledu plavidel platném ke dni 31.12.1962 upravil a přepsal Pavel Křesťan | |||
Aktuální informace od J. Vlacha o ZKMR Orlík. Ten je nyní vyvázán ve Werkendamu /NL/ | |||
a slouží jako ubytovna pro téměř šedesát zahraničních dělníků . |