Zadokolesový motorový remorkér "Orlík",  
     
  byl posledním plavidlem, jehož palubní uspořádání nástaveb bylo téměř shodné jako měly "Slapy"  
  nebo "Beskydy". Podle kalendáře pro rok 2010, který byl vydán v gesci kapitána V. Weinlicha, "Bylo   
  nás dvanáct" , byl provozován až do roku 1996. Jeho odstavení z provozu bylo důsledkem   
  pokračujícího rozvoje tlačné technologie a téměř absolutního úbytku vlečných člunů u ČSPL, a.s.    
  V roce 2000, kdy vedení společnosti s největší pravděpodobností "hledalo" každou korunu, která by   
  pomohla zmírnit její finanční  problémy, byl "Orlík" prodán do Holandska. Co s ním "nizozemčané"  
  provedli, uvidíte na jednom z jeho posledních snímků. Loď je pro všechny, kteří ji důvěrně znali  
  "ztracena" ve spleti nizozemských řek a kanálů.  Pro mnohé z nás na svých "bedrech" nosí cosi  
    nepochopitelného. Komu a čemu slouží monstrózní stožár? Že by k reklamě čehosi?  
       
    Inv. číslo:                                       63224  
    rok stavby:                                      1957  
    loděnice:                                        Mělník  
       
    1. Technická data:                                                                  3. hlavní stroj:  
    délka tělesa:                                 L :  52,50 m                            výkon ks :                   550  
    šířka tělesa:                                  B :  8,00 m                             otáčky :                       320 / minutu  
    boční výše uprostřed:                    H :  2,13 m                             max. zásoba paliva :      25474 litrů  
    střední ponor prázdné lodi:                    0,75 m                             spotřeba na 1 prov., hodinu :  86,71 litrů    
       
    2. Technicko provozní data:  
    maximální délka:                     Lmax :  57,40 m  
    maximální šířka:                      Bmax :    9,18 m  / 8,17 m       
    nejvyšší pevný bod:                  Hfix :      4,80 m    
    maximální ponor:                      Tmax :   1,06 m                
    maximální ponor prázdné lodi:                0,82 m    
    váha prázdné lodi:                    údaj není k dispozici  
       
    4. Stručný popis:  
    Ocelové lodní těleso, nýtované. Kormidlo nevyvážené, systém Ward-Leonard. Pohon elektrický  
    i ruční. Lodní těleso je rozdělené 7 vodotěsnými přepážkami na 8 prostorů, drenážní čerpadlo pístové  
    čerpadlo hlavního motoru, Q = 500 l / min.  
       
    5 Palubní zařízení:  
    Elektromotor pro přední kotevní vrátek, MEZ Vsetín, MUR 2214-4, 750 ot., 8kw, 110V, 95A,   
    č.211390. El motor pro zadní kotevní vrátek, MEZ Vsetín, MUR 1713-4, 750 ot., 5,5kw, 110V,   
    42A, r.v. 1956, č. 210832. El., motor pro vlečný naviják, MEZ Vsetín MUR 2214-4, 8kw, 110V,  
    15A,, 750 ot., r.v. 1956,, č.211391. Přenosné čerpadlo 220 l/min.,1400 ot.,  
    motor TMN 12 Ab 1,1 kw,110V, 12,6A, EaHs. 4 kotvy, 1 záložní, přívěsný motor do člunku.  
       
    6. Strojní zařízení:  
    Hlavní motor: Škoda 6L 350, č. 22995, r.v. 1956, pomocný motor Škoda Hořovice 3 S 110, č.93029  
    hřídelové dynamo: MEZ Vsetín, M-2218-4, č. 215409, 16 kw, 115V, 139A, 1050-2250ot  
    pomocné dynamo: M 2214, 17,5 kw, č.113095, asynchronní motor. MEZ Mohelnice, 3 M 8 BZ  
    č.2864612, 24 kw, 145 ot., r.v. 1955.  
       
    7. Ekonomické údaje:  
    Pořizovací hodnota:                         5 588 406,- korun československých  
    Roční odpis:              3,80%               212 362,- dtto  
    Zůstatková hodnota k 31.12.1962:   4 697 447,- dtto            
       
    Poznámka: podle přehledu plavidel platném ke dni 31.12.1962 upravil a přepsal Pavel Křesťan   
       
    Aktuální informace od J. Vlacha o ZKMR Orlík. Ten je nyní vyvázán ve Werkendamu /NL/  
    a slouží  jako ubytovna pro téměř šedesát zahraničních  dělníků .