Zadokolesový motorový remorkér Slapy, | |||
kalendář pro rok 2010 "Bylo nás dvanáct" ,vydaný panem Vladimírem Weinlichem,uvádí, že ZKMR | |||
"Slapy" byly provozovány až do roku 1978. V přístavu Rozbělesy čekaly na svůj osud šrotace až do | |||
roku 1989. Sešrotovala je loděnice v SRN, v Lauenburku. Z plavidla zůstalo zachováno levé koleso, | |||
které má loděnice Lauenburg vystavené. | |||
Inv. číslo: 63023 | |||
rok stavby: 1957 | |||
loděnice: Mělník | |||
1. Technická data: 3. hlavní stroj: | |||
délka tělesa: L : 52,5 m výkon ks : 550 | |||
šířka tělesa: B : 8,00 m otáčky : 320 / minutu | |||
boční výše uprostřed: H : 2,19 m max. zásoba paliva: 24680 litrů | |||
střední ponor prázdné lodi: 0,78 m spotřeba na 1 prov. hod. 86,71 litrů | |||
2. Technicko provozní data: | |||
maximální délka: Lmax : 57,37 m | |||
maximální šířka: Bmax . 9,29 m | |||
nejvyšší pevný bod: Hfix : 4,56 m | |||
maximální ponor: Tmax : 1,10 m | |||
maximální ponor prázdné lodi: 0,85 m | |||
váha prázdné lodi: 229 tun | |||
4. Stručný popis: | |||
Ocelové, nýtované lodní těleso. Kormidelní zařízení: systém Ward-Leonard, pohon elektrický i ruční. | |||
Kormidelní peruť výtlaková, svařovaná, 5,6 m2. Drenážní čerpadlo - pístové čerpadlo hlavního | |||
motoru o výkonu Q = 500 l / min. | |||
5 Palubní zařízení: | |||
Elektrický motor pro přední kotevní vrátek: MEZ Vsetín MUR 2214-4, 8kw, 110V, 42A, 750 ot., r.v.1956 | |||
č.210830.Elektrický motor pro zadní kotevní vrátek: MEZ Vsetín MUR 1718-4, 3,5 kw, 110V, | |||
42A, 750 ot., r.v. 1956 č.216830.Elektrický motor pro vlečný naviják MUR 2214-4, 8kw,110V, | |||
85A, 750 ot., r.v. 1956 č.211392. 3 kotvy Hall 400 kg 2 kotvy 4 ramenné 300 kg, závěsný | |||
benzinový motorek do člunku. | |||
6. Strojní zařízení: | |||
Hlavní motor: Škoda 6 L 350, levý, reversní, č. 22994, r.v. 1956, pomocný motor Škoda 45 ks, 1500 ot. | |||
r.v. 1955. Hřídelové dynamo: MEZ Vsetín MR 2218-4, 16 kw, 110V, 140A, r.v. 1958. Pomocné | |||
dynamo: MEZ Vsetín MR 2214-4, 18 kw, 115V, 157A, 1576 - 2500 ot., | |||
Asynchronní motor: MEZ Mohelnice č.2864613, 24 kw, r.v. 1955. | |||
7. Ekonomické údaje: | |||
Pořizovací hodnota: 5 671 776,- korun českosovenských | |||
Roční odpis: 3,80% 245 527,- dtto | |||
Zůstatková hodnota k 31.12.1962: 4 651 422,- dtto | |||
Poznámka: podle přehledu plavidel platném ke dni 31.12.1962 upravil a přepsal Pavel Křesťan |