Zadokolesový motorový vlečný remorkér "Tatry", | |||
byl sesterskou lodí Šumavy. V kalendáři "Bylo nás dvanáct" pro rok 2010, vydaném prostřednictvím | |||
pana Vladimíra Weinlicha, kapitána ZKMR" Beskydy" stojí, že Tatry byly v provozu až do roku 1980 a | |||
v roce 1989 sešrotovány v Hamburku. | |||
Inv. číslo: 63208 | |||
rok stavby: 1953 | |||
loděnice: Praha - Libeň | |||
1. Technická data: 3. Hlavní stroj | |||
délka tělesa: L : 54,55 m výkon ks : 550 | |||
šířka tělesa: B : 8,12 m otáčky : 320 / min. | |||
boční výše uprostřed: H : 2,38 m max. zásoba paliva : 20323 litrů | |||
střední ponor prázdné lodi: 0,74 m spotřeba na 1 prov. hod.: 86,71 litrů | |||
2. Technicko provozní data: | |||
maximální délka: Lmax : 57,53 m | |||
maximální šířka: Bmax: 9,12 m | |||
nejvyšší pevný bod: Hfix : 4,73 m | |||
maximální ponor: Tmax: 1,21 m | |||
váha prázdné lodi: 215 tun | |||
4. Stručný popis: | |||
Lodní těleso ocelové, nýtované. Kormidlo nevyvážené. Systém Ward-Leonard, pohon elektrický i | |||
ruční. Lodní těleso je rozděleno 7 vodotěsnými přepážkami na 8 prostorů. Jako drenážní čerpadlo | |||
pístové čerpadlo hlavního motoru Q 500/ litrů. Dvojitá kolesa s natáčením o průměru 3490 mm. | |||
Každé koleso 8 lopat 3440 mm x 655 mm. | |||
5 Palubní zařízení: | |||
Kotevní zařízení: dvojité elektrické navijáky. Vlečné zařízení - vlečná pacholata. Kormidelní | |||
zařízení elektrické, systém Ward-Leonard. | |||
Do člunku závěsný benzinový motorek. | |||
6. Strojní zařízení: | |||
Lodní stroj reversní Škoda 6 L 350 | |||
Pomocný motor - Slavie 3 S 110 č. 42762, 1500 ot., 27 ks. | |||
Hlavní dynamo - ČKD Stalingrad S? 30 č.70132, 860-1800 ot./min, 14 kw, 23A asynchronní. | |||
motor MEZ Vsetín, č. 146858 S 37-A-8, 12kw, 720 ot., 380/220 V. | |||
7. Ekonomické údaje: | |||
Pořizovací hodnota: 4 159 602,- Kč | |||
Roční odpis: 3,80% 158 065,- Kčs | |||
Zůstatková hodnota k 31.12.1962: 2 743 974,- Kčs | |||
Poznámka: podle přehledu plavidel platném ke dni 31.12.1962 upravil a přepsal Pavel Křesťan | |||