Zadokolesový motorový vlečný remorkér "Tatry",  
     
  byl sesterskou lodí Šumavy. V kalendáři "Bylo nás dvanáct" pro rok 2010, vydaném prostřednictvím  
  pana Vladimíra Weinlicha, kapitána ZKMR" Beskydy" stojí, že Tatry byly v provozu až do roku 1980 a
  v roce 1989 sešrotovány v Hamburku.  
     
    Inv. číslo:                                              63208  
    rok stavby:                                            1953  
    loděnice:                                               Praha - Libeň  
       
    1. Technická data:                                                                         3. Hlavní stroj  
    délka tělesa:                               L :  54,55 m                                     výkon ks :                     550          
    šířka tělesa:                                B :   8,12 m                                      otáčky   :                      320 / min.  
    boční výše uprostřed:                  H :   2,38 m                                      max. zásoba paliva :      20323 litrů  
    střední ponor prázdné lodi:                  0,74 m                                      spotřeba na 1 prov. hod.: 86,71 litrů  
       
    2. Technicko provozní data:  
    maximální délka:                   Lmax :  57,53 m  
    maximální šířka:                    Bmax:    9,12 m  
    nejvyšší pevný bod:                Hfix :    4,73 m    
    maximální ponor:                    Tmax:   1,21 m       
    váha prázdné lodi:                              215 tun  
       
       
    4. Stručný popis:  
    Lodní těleso ocelové, nýtované. Kormidlo nevyvážené. Systém Ward-Leonard, pohon elektrický i   
    ruční. Lodní těleso je rozděleno 7 vodotěsnými přepážkami na 8 prostorů. Jako drenážní čerpadlo  
    pístové čerpadlo hlavního motoru Q 500/ litrů. Dvojitá kolesa s natáčením o průměru 3490 mm.   
    Každé koleso  8 lopat 3440 mm x 655 mm.  
       
    5 Palubní zařízení:  
    Kotevní zařízení: dvojité elektrické navijáky. Vlečné zařízení - vlečná pacholata. Kormidelní  
    zařízení elektrické, systém Ward-Leonard.  
    Do člunku závěsný benzinový motorek.  
       
       
    6. Strojní zařízení:  
    Lodní stroj reversní Škoda 6 L 350  
    Pomocný motor - Slavie 3 S 110 č. 42762, 1500 ot., 27 ks.  
    Hlavní dynamo - ČKD Stalingrad S? 30 č.70132, 860-1800 ot./min, 14 kw, 23A asynchronní.  
    motor  MEZ Vsetín, č. 146858 S 37-A-8, 12kw, 720 ot., 380/220 V.  
       
    7. Ekonomické údaje:  
    Pořizovací hodnota:                                  4 159 602,- Kč  
    Roční odpis:            3,80%                          158 065,- Kčs  
    Zůstatková hodnota k 31.12.1962:             2 743 974,- Kčs           
       
    Poznámka: podle přehledu plavidel platném ke dni 31.12.1962 upravil a přepsal Pavel Křesťan