Aby výčet převzatých lodí byl úplný, jsou uvedeny v tomto samostatném listu. | |||
Na rozhodnutí arbitra Hinese ze dne 14. 6. 1921 navazovalo jednání vládních zástupců, které se konalo | |||
dne 18. 7. 1921 v Drážďanech. Na něm se naše vláda zavázala převzít společně s plavidly i německé | |||
pracovníky. ČSPL, a.s. ve snaze počeštit českou plavbu na Labi provedla nábor nových pracovníků a | |||
uspořádala pro ně kurzy. Vzhledem ke skutečnosti, že od vlastního náboru k osvojení si praxe | |||
potřebné k získání kapitánského patentu bylo třeba 5 až 6 let, tak první kapitáni a kormidelníci české | |||
národnosti, mohli nastoupit do těchto funkcí až počátkem třicátých let. Na všech uvedených lodích | |||
byly prakticky po dobu jejich existence německé posádky. | |||
název lodi u ČSPL: "BĚLA" "CIDLINA" "MALŠE" "VLTAVA" | |||
název u ÖNWDG : Paula Henriette Magda Prag | |||
postaven v roce : 1881 1881 1888 1885 | |||
loděnicí : Linec Linec Drážďany Drážďany | |||
Rozměry lodí : | |||
délka L : 64,13 m 64,08 m 67,90 m 63,62 m | |||
šířka Bmax: 12,19 m 11,94 m 12,56 m 12,66 m | |||
šířka trupu B : 6,1 m 6,1 m 7,00 m 6,5 m | |||
Parní stroj: | |||
výkon : 220 k 220 k 230 k 160 k původní od 1901 350 k | |||
průměr válců: | |||
vysokotlaký : 500 mm 500 mm 470 mm 520 mm | |||
nízkotlaký : 800 mm 800 mm 830 mm 900 mm | |||
Kotle: | |||
počet : 1 1 2 - jeden komín 2 - jeden komín | |||
tlak páry : 8,5 at 8,5 at 9,0 at 8,5 at | |||
výhřevná plocha: 83,2 m2 83,2 m2 112 m2 178,4 m2 | |||
Nosnost max : 407 t 387 t 486 t 300 t | |||
Při ponoru : 1,83 m 1,78 m 1,84 m 1,50 m | |||
Kolesa : nejmenší měla "Vltava" o průměru 3,4 m , lopaty 250mm x 330 mm | |||
Datum zrušení: 1931 1932 1939 1933 | |||
Poznámka: | |||
Obě plavidla postavená v Linci byla převezena po železnici do ČSR a opět smontována v Děčíně Loubí. | |||
I po II. Světové válce byli u ČSPLO, n.p. ZZP, zaměstnáni Němci, občané DDR. Zastávali nejenom | |||
kapitánská a kormidelnická místa, byli to i strojníci a lodníci. | |||
Podle katalogu historických plavidel ČSPL, a.s. XXI, část upravil a přepsal Pavel Křesťan |